CMYLMZ:İLERİTKNLJ


10 bin konuğun katılımıyla gerçekleşen Turkcell Teknoloji Zirvesi, ünlü komedyen Cem Yılmaz’ın İLERİTKNLJ gösterisiyle sona erdi.

Yılmaz, 110 oturumun gerçekleştiği 2 günlük zirvede ‘Beyni bulaşık teline dönmüş’ katılımcıları teknolojinin geleceğine ilişkin esprileriyle güldürdü:

-“İki gündür çok ciddi bir maratonun içindesiniz. Tahmin ediyorum ki kafanız bulaşık teline döndü. Bu organizasyonda bana yer vermelerinin amacı da herhalde “Geyiği bırakalım da birazcık ciddi şeyler konuşalım.'' 


- Bundan 30 yıl önce biri bana teknoloji zirvesi yapılacak deseydi hiç Sütlüce’de olacağı aklıma gelmezdi.

-Teknoloji Zirvesi ve 2013 deniyor ve ben hala evden kalkıp buraya geliyorum. Rezalet!

-Normalde benim hologramım olacaktı, para da bankaya yatacaktı. Hala kese kağıdında geliyor. Yakıştıramadım.

- Bugün Wired dergisinin kurucususu Kevin Kelly’yi dinledim. Büyük geyikçiymiş. Adama soruyorlar 10 yıl sonra ne olacak ‘bilmem’, 20 yıl sonra ‘Allah bilir’.


- Turkcell’den neyimizi saklayacağız? Bütün SMS’lerimizi okuyorlar. Bana ‘Rakiplerden söz etme, Süreyya Bey (Süreyya Ciliv) gelecek sakın saç konusunu açma.” gibi şeyler söylemediler.

-Hepsinin enteresan bir yüz ifadesi vardı, “Geleceksiniz değil mi yoksa MMS’ler falan” der gibiydiler...



- Akıllı, akıllı, akıllı diyoruz. Peki her şey akıllı olunca kullanıcıyla ilgili ne problem var da ürün bu kadar akıllı sorusu akla geliyor. Kullanıcı adını söylesin, faturayı okusun yeter...



- Biz kullanıcı olarak sizi çok ezdik. Kafamızın bir yerinde hep 6G var ama bize 3’ünü veriyorlar gibisinden fikirler var.

- Bizim zamanımızda bilgisayar bize ‘Please wait” dediği zaman heyecanlanıyorduk.

-Biz joystick’le oynardık, odamıza kapandığımızda anne-babamız üniversiteye hazırlandığımızı sanıyordu.

-Biz bunlarla uğraşırken bu abiler garajlarda bugünkü teknolojileri yaratıyormuş. Bizde niye bu garajlardan yok? 
Bizde kat otoparkı var.

- Makine akıllı olunca insanlar da biraz akıllı olsun istiyorsunuz.

- 1997’de çok önemli bir özellikmiş gibi titreşim reklamında oynamıştım. Bunun için 5 toplantı yapıldı. Şu anda titreşim akıllı telefonda hatıra bile gelmiyor.

- Bill Gates’in tipine bak, dükkanını emanet etmezsin. Facebook’u bulan çocuk da öyle...




- 20 yıl sonra ne olacak? Boşver. Bana yarım saat sonrasını söyle.

- Bence teknolojinin son ürünü insan olacak. Bugün evde düğmesine bastığımız kettle belki insanın atası...

-Teknoloji dönüp dolaşıp insanın ömrünü uzatmaya, konforunu artırmaya hizmet ediyor.


-Finalde adamı yaptığında bitti! Bir bakmışız yedek parçası olan üretimlermişiz... Belki de son doğal insanlarız.

- Bazıları kurduğu teknolojinin kurbanı oluyor. Mesela Twitter’ın kurucusu Jack Dorsey’den fazla takipçim var. Adam bunu bilse kurmazdı.