Pazarlama Zirvesi '13



Dünyaca ünlü pazarlama guruları,Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi’nde buluştu. Sosyalİnsan da oradaydı.


MCT Danışmanlık tarafından yapılan, Avea’nın stratejik iş ortağı olduğu ve binlerce üst düzey yönetici ve pazarlama profesyonelini bir araya getiren Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi'nin 14'üncüsü 4-5 Aralık’ta yapıldı.İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenen zirvenin ana teması 'Basit Düşün Ses Getir!' oldu.

 Apple’ın efsanevi kurucusu Steve Jobs’a “i” fikrini veren ve i-Mac isminin mucidi olan Ken Segall,
 44 ülkede yayımlanan ve 7 milyondan fazla satan “Pi’nin Yaşamı” romanının yazarı Yann Martel,
 Business Strategy Review tarafından “En iyi yeni ticari zekâlardan biri” olarak nitelendirilen Peter Fisk gibi isimler zirvede öne çıktı.                                                      
Zirvenin başkanlığını ünlü pazarlama uzmanı Peter Economides üstlendi.

'Gelişmekte olan ülkelere ‘nur yağacak'

Zirvenin dikkat çekici isimlerinden -BSR tarafından geçtiğimiz günlerde "Dünyanın en iyi ticari zekalarından biri" olarak tanımlanan- Peter Fisk'di. Fisk, teknolojinin tarihte hiç olmadığı kadar hızlı bir dönüşüm içinde olduğunu vurgulayarak, bu dönüşümün iş geliştirmek ve yeni sektörler yaratmak için eşsiz fırsatlar sunduğunu hatırlattı. Sade ve basit olanın her zaman en iyisi olduğuna değinen Fisk, katılımcılara sadeleştirmeyi denemekten korkmamaları gerektiğini tavsiye ederek sadeleştirmenin düşünüldüğünden daha zor ve emek isteyen bir süreç olduğunun altını çizdi. 

Fisk, şöyle devam etti: “Pazarlamacı olmak için en ideal dönemde yaşıyoruz. Sayısız kategoride sonsuz pazarlama fırsatları mevcut. Öte yandan değişen dünya dengeleri de pazarlamada öne çıkan ülkelerin sıralamasını değiştirecek gibi görünüyor. Güç artık Batı’dan Doğu’ya geçiyor. Gelişmekte olan ülkeler sahip oldukları genç nüfus ve kültür potansiyeliyle yeni dönemin yıldızları olacak.”




'Tüketiciler aşık oldukları markaya bağlanıyor'

Steve Jobs’un bilişim dünyasında çığır açan ürünü iMac’in isim babası olan Ken Segall, aynı zamanda 90’ların ikonik sembolü haline gelen Apple’ın “Think different (Farklı Düşün)” reklam kampanyasının yaratıcısı. İlk başta iMac isminden nefret eden Steve Jobs’u ikna etmenin çok zor olduğunu dile getiren Reklam Yöneticisi Ken Segall, şöyle devam etti: “Markalar için kilit başarı faktörü “basit düşünmekte” yatıyor. Zaten çok karmaşık bir dünyada yaşıyoruz. Bu sebeple insanlar basit olanı seviyor, hızlıca adapte olabilecekleri ve aşık olabilecekleri ürün ve markalara bağlanıyorlar. ‘i’ konsepti de basitliğe olan inancımızdan doğdu. Basitleştirmek dünyanın en zor işi ama başarabilirseniz dağları yerinden oynatabilirsiniz.”
Segell, sadece ürünlerin değil, firmalardaki tüm süreçlerinde sadeleştirilmesi gerektiğini belirterek, Apple'ın başarısında sadeliğin önemine dikkat çekti. 


Pazarlama Strateji Uzmanı D.Meerman Scott, Gerçek Zamanlı Pazarlama başlıklı konuşmasında; değişen iş dünyasında kilit başarı faktörünün, boşlukları hızlı şekilde doldurmak ve tüketici ihtiyaçlarına anlık olarak cevap vermek olduğunu belirtti.

Tanyer Sönmezer'in konuşması ise; basit, büyük ve başarılı stratejiler üzerine kuruluydu. Sönmezer; son derece basit parçalarla büyük hayaler satan Lego'dan yola çıkarak birçok örnekle, sadeliğin akıllıca kullanıldığı takdirde ne kadar etkili bir yöntem olduğunu anlattı. 


'United Breaks Guitars'

2009 yılında United Airlines'la yaşadığı müşteri sorunu sonucu YouTube'a yüklediği videosuyla ünlenen şarkıcı, yazar ve sosyal medya inovatörü Dave Carroll da bol müzikli performansıyla izleyenleri şaşırttı ve eğlendirdi. Sosyal medyanın sadece yazılı basının alternatifi olarak görülmemesi gerektiğini hatırlatan Carroll, dijital dönüşümün iletişimin doğasında yaptığı değişikliği dünyadan örneklerle açıkladı.



İkinci günde dijital dönüşümün medya kullanımındaki etkileri ve yeni medya düzeninin konuşulduğu panelde, anlık geribildirimler sayesinde dijital kampanyaların tamamen tüketici odaklı olduğu vurgulandı. Anlatılan dijital başarı hikayelerinde ortak nokta, erken davranarak dijital dönüşüme en erken uyum sağlamaya başlayanın çok yol aldığıydı.

Sena Pillot de Chenecey'in bireyselliğin yükselişiyle ilgili konuşmasının teması ise, tüketiciyi anlamanın başarılı kampanyalar için olmazsa olmaz olduğuydu. Chenecey; bireyselliğin ve tüketici beklentilerinin daha önce olmadığı kadar yükseldiği yeni pazarlama çağındaki diğer başarı faktörünün ise tüketiciyi karmaşa ile yormak yerine basit kurgularla çekmek olduğunu vurguladı.



Zirvenin en ilgi çeken anları ise, Fatih Altaylı ile Teke Tek'te yaşandı. Altaylı'nın bu sefer konuk sandalyesinde olduğu ve Tanyer Sönmezer'in sorularını yanıtladığı oturum, Altaylı'nın 20 yıllık başarılı Teke Tek öyküsünü anlatmasıyla başladı. Türkiye'deki eğitim sisteminin yetersizliğine değinen Altaylı, sadece ekonomik büyüme ile vaadedilen gelişimin yetersiz olduğunu hatırlattı. 
Altaylı, liderlik ve yönetim konusunda basitliğin önemini "Basitleştiremediğiniz her şey başınıza dert açar" diye vurguladı. 



İki gün süren Pazarlama Zirvesi, sadeliğin ne kadar etkili bir strateji olduğunu birçok farklı yaklaşımla ortaya koydu. Zengin içerik, üst düzey katılımcılar ve ince ayrıntılarıyla başarılı bir organizasyon oldu.

Not: 3-4 Aralık 2014’te gerçekleştirilecek Pazarlama Zirvesi'nin konsepti “Change The Game”