2014 Yılı Mobil ve e-Ticaret İncelemesi





2013 yılı tüm dünyada mobil internetin yılı oldu. 

2014’te mobil dünyasında neler yaşanacak, neler ön plana çıkıyor? Öne çıkan başlıklar şu yönde:

 Mobil Oyun Sektörü
Oyun dünyası izlemesi en ilginç alan olacak – Fırat Dirik, Facebook Türkiye Ülke Yöneticisi

 Mobil Sağlık ve Giyilebilen Teknoloji Sektörü
OTT mesajlaşma uygulamaları, LTE teknolojinin yaygın kullanımı, mobil sağlık ve giyilebilen teknolojiler ön planda olacak – Baran Yurdagül, Avea Mobil Bağlantı Direktörü


2014 yılında kesinlikle giyilebilir teknolojiler varlığını daha çok hissettirecek. Akıllı saat, akıllı yüzük, akıllı gözlükler şimdilik duyduklarımız – Volkan Biçer, Mobilike Kurucu Ortak


 MTicaret
ABD ve Avrupa’da toplam e-ticaret gelirinin yaklaşık 67 milyar doları mobilden elde edildi. 2014 yılında bu rakamın 101 milyar dolar olması bekleniyor. – Fatih İşbecer, Pozitron Kurucu CEO

 OTT mesajlaşma uygulamaları ve LTE
OTT mesajlaşma uygulamaları, LTE teknolojinin yaygın kullanımı, mobil sağlık ve giyilebilen teknolojiler ön planda olacak – Baran Yurdagül, Avea Mobil Bağlantı Direktörü


Türkiye zaten hali hazırda oldukça mobil bir ülke; nüfusun yüzde 93’ü cep telefonuna sahip. Akıllı telefon sahiplerinin sayısı içinde bulunduğumuz yılda yüzde 30 oranında artış gösterdi. 


Fırat Dirik, Facebook Türkiye Ülke Yöneticisi


Akıllı telefon piyasasının büyümesinin devam etmesi kaçınılmaz. Düşük bütçeli birçok mobil cihazın da pazara giriş yaptığını görüyoruz; bu da bu teknolojinin daha fazla insana ulaşacağı anlamına geliyor.
Akıllı telefonlardaki büyüme çok daha fazla kullanışlı uygulamaların geliştirilmesine yol açacak. Burası Facebook’un da rol aldığı bir alan. Platform araçlarımız geliştiricilerin ürünlerine sosyal katmanlar eklemesini kolaylaştırıyor. Spotify ve yeni PlayStation 4 gibi hizmetler, kullanıcıların arkadaşlarının aktivitelerini görmesini sağlayarak ya da içerik paylaşımında bulunmalarına yardımcı olarak, kullanım tecrübelerini istedikleri gibi uyarlamalarına ve kişiselleştirmelerine izin veriyor. Bu yüzden sosyal elementlerin daha fazla online hizmete ekleneceğini görmeyi bekliyoruz.

>Neredeyse kullanıcıların dörtte üçü Facebook’a mobil cihazlarından erişim sağlıyor.


>2013 yılı Eylül ayının sonundaki verilere göre 604 milyon kişi Facebook’a her ay mobil cihazlarından ulaşım sağlıyordu. Bu rakam şu anda 874 milyon. Yani bir yılda yüzde 44 oranında bir artış yaşanmış.

>BTK’nın 2013 yılı üçüncü çeyrek raporuna göre şu anda ülkemizde 25 milyonu aşkın mobil internet kullanıcısı var.

>LTE teknolojinin yaygın kullanımı yenilikleri de beraberinde getirecek. LTE teknolojisi, M2M (makineden makineye) ekosistemleri için yeni fırsatlar yaratarak pek çok yeni iş imkânı doğuracak.




Fatih İşbecer, Pozitron Kurucu CEO
e-Ticaret’in mTicaret’e dönüşme süreci de hızlandı. Geçen yıl payı %8-9 olan mobil ticaretin 2013 yılındaki payı %20’leri geçti.

Büyümeyle daha da artan data trafiği sonucunda ise 2014 yılının en çok konuşulacak konusu big data olacaktır. Ayrıca Blackberry gibi 2013’de kendini toparlayamayan birçok firmanın 2014’de yok oluşuna şahit olacağız.

Cloud depolama alanlarının artmasıyla bireyler artık kendi big datalarını kendileri işleyebilecek, sadece mail kutularındaki datalardan bile kolayca birçok farklı iç görü çıkarabilecek. Ayrıca insan vücudundaki fizyolojik aktiviteleri monitör eden teknolojilerde büyük bir artış olacak. 


Cihazlar artık kendini Machine2Machine sistemlere bırakacak. Drone ile dağıtım yapmayı planlayan Amazon gibi firmaların öncülüğünde drone ve drone gibi teknolojiler de günlük hayatımızın bir parçası olacak.


>2014’te toplam telefon satışlarının %45′inin akıllı telefon olacak

>Günümüzde ortalama bir insan günde 150 kez akıllı telefonunun ekranına bakıyor


>2014’te cep telefonlarının diğer cihazlar için kumanda görevi gördüğü kullanımların artacak.


>2013 yılında ABD ve Avrupa’da toplam e-ticaret gelirinin yaklaşık 67 milyar doları mobilden elde edildi. 2014 yılında bu rakamın 101 milyar dolar olması bekleniyor.


>Mobil reklam geleneksel reklam modellerine oranla daha çok tercih edilen bir pazarlama yöntemi olacak


>5 ayda yüz milyon yeni aktif kullanıcıya sahip olan WhatsApp’a bakarsak, anlık mesajlaşma uygulamaları hayatımızdaki yerini koruyacak ve hatta genişletecek. Bunun yanı sıra mobil reklam, mobil cüzdan, mobil sağlık, connected car dediğimiz otomobilimiz ile bağlantılı olan mobil cihazlar gibi alanlarda da hızlı bir ilerleme olacak.

>Farklı ekranlar arasındaki deneyimin benzeşimi ve entegrasyonu 2014’ün en önemli trendleri arasında